سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، زندگانی اسلام و ستون ایمان است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

گنجهای معنوی

 
 
اجر معنوی(سه شنبه 86 آبان 8 ساعت 10:41 عصر )

 

ثواب یک روز روزه گرفتن برای خدا :

 

ابو هویزه از رسول خدا روایت کرده است که فرمود : اجر کسی که در راه خدا یک روز را روزه بدارد برابر با پاداش یک سال روزه گرفتن است.

 

ثواب جوان با ایمانی که قرآن بخواند :

 

امام صادق روایت کرده اند : چون جوان با ایمانی قرآن را تلاوت کند قرآن با گوشت و خون او بیامیزد. و قرآن در روز قیامت از رفتن او به آتش جهنم جلوگیری می کند  و می گوید : پروردگارا ! هر خدمتکاری به جز خادم من دستمزد خویش را گرفته است پس گرامیترین بخششهای خود را بر او ارزانی دار . پس خداوند دو جامه از جامه های بهشتی بر اندام او می پوشاند و تاج کرامت بر سر او نهاده می شود . آنگاه به قرآن خطاب می شودکه : آیا تو را به خاطر این جوان خوشنود ساختیم ؟ و قرآن در پاسخ می گوید : پروردگارا ! من بیش از این از رحمت تو درباره ی او آرزو داشتم . پس امان نامه ای را به دست راست و منشور جاودانگی او در بهشت را به دست چپ او قرار می دهند و وارد بهشت می شودو به قرآن خطاب می شود آیا تو را به این موهبت خوشنود ساختیم ؟ قرآن در پاسخ می گوید :: آری ای خداوندگار من . !

 

ثواب گناهکار توبه کننده ی پشیمان :

 

امام صادق فرمودند : خداوند عزوجل به داوود پیغمبر وحی کرد : ای داوود ! اگر بنده  ی مؤمن من گناه کند و سپس ترک آن گفته و از گناه توبه نماید و به خاطر گناهی که کرده است از من شرم کند . من او را بیامرزم وآن را از یاد فرشتگان نویسنده ی گناه می برم و به ثواب مبدل می کنم و از این کار پروایی ندارم . و من مهربانترین مهربانانم .

 

 

 

و حالا:

 

گر تو خواهی مسلمان زیستن          نیست ممکن جز به قرآن زیستن   

 

سزاوار و شایسته است که از همین امروز کمی با خود خلوت کنیم و با خویشتن در این زمینه بیندیشیم  و به خود بگوییم : تو ای انسان با ایمان و با انصاف و تو ای کسی که خود را در زیر پرچم اسلام  قرار داده ای و خود را از بهترین آفریدگان خدا می دانی ! تو با این قرآن چه کرده ای ؟ !!!     

 

  

 

 



 
لیست کل یادداشت های وبلاگ?
 




بازدیدهای امروز: 1  بازدید

بازدیدهای دیروز:7  بازدید

مجموع بازدیدها: 74159  بازدید


» لینک دوستان من «
» لوگوی دوستان من «
» آرشیو یادداشت ها «
» اشتراک در خبرنامه «